Gong In sau In Kung este disciplina care are drept scop dezvoltarea Qi-ului in Dan Tian. Ideograma reprezentand Nei Gong (Nei Kung) este alcatuita din 2 imagini, prima descrie un barbat care intra intr-o casa, a doua consta in caractere (Gong, care inseamna “a construi” si Li, care inseamna “putere”), literar insemnand a construi puterea.
Asadar, Nei Gong inseamna “a lucra pentru a construi putere interioara”. Cuvantul “intarioara” din Nei Gong se refera la Dan Tian, deci este o practica de cultivare la nivelul dan tian.

Ce este forta interioara?

Ceea ce chinezii numesc Qi este bioenergie umana, este curgerea energiei, curgerea spre fiecare persoana, energia potentiala din corp, asa cum lacurile si raurile traverseaza pamantul. Conform experientei vindecatorilor din vremuri stravechi, qi-ul curge de-a lungul meridianelor cu un ritm ciclic de la centru la extremitatile corpului si invers.
Qi este prezent in toate fiintele, dar trebuie sa fie cultivat pentru o perioada mare de timp si in maniera corecta in asa fel incat, cumva, sa fie exprimat in exterior.

Dan Tian

Finalitatea in Nei Gong se atinge atunci cand se acumuleaza si stabilizeaza „rezervorul” natural de qi in interiorul corpului, adica in Dan Tian.
Dan Tian, literar camp de cinabru, unde cinabru (Dan) este mercur sulfurat, care in viziunea alchimiei Taoiste, reprezinta elixirul pentru transformarea in aur.
Dan este punctul de start pentu transformarea energiei (Qi) si Tian este campul unde aceasta creste.
In corpul uman sunt mai multe Dan Tian. Una este mai jos, Dan Tian Xia, localizata in cavitatea abdominala in corespondenta cu zona de sub ombilic si dinauntru, care supravegheaza procesarea si acumularea energiei Jing, energie sexuala si ereditara.
Una este la mijloc (Zhong Tian Dan), localizata in centrul pieptului in spatele sternului si una mai sus (Dan Tian Shang), localizata in centrul capului si prezideaza asupratransformarii lui Shen (spirit ce se extinde la infinit).
Cele “3 comori” (San Bao) Jing, Qi si Shen stau la baza practicii.

Principiul pre-natal si post-natal

In combinatie cu Qi Gong, care are ca scop intarirea QI-ului pentru ambele scopuri terapeutice, medical si razboinic, Nei Gong ofera posibilitatea consolidarii aspectelor interne ale QI-ului. Practica taoista este bazata pe doua principii de baza “prenatal” si “postnatal”.
Principiul “prenatal”, sau Tian Xian in chineza, are drept scop lucrul asupra Shen-ului, Shen Yang cu dezvoltarea fetusului nemuritor si iesirea din corpul fizic;
Principiul “postnatal” sau Tian Hou tine de scoala fulgerului, She San Dao in chineza, ca si primul principiu, are ca scop atingerea iluminarii si a nemuririi, dar prin consolidarea lui Dan Tian, dezvoltarea Yin-Yang Gong si fuziunea intre Yin Qi si Yang Qi.
Se spune ca Imparatul Galben, legendarul Huang Di , a fost un maestru al fulgerului si i s-a dat in casatorie pe Zi You, “doamna fulgerului” de catre tatal ei Hua She, atunci cand imparatul a ucis dragonul, aceasta indicand originea acestei traditii.