d11
Dupa o reprezentare de la manastire Bayunguan din Beijing

In traditia alchimiei externe Weidan, dintr-o multitudine de metode doua ies in evidenta. Prima este bazata pe mercur si plumb, care simbolizeaza principiile Yin si Yang. Aceste doua substante sunt rafinate si combinate intr-un compus ale carui proprietati sunt comparate cu starea de Unitate Originara. A doua metoda este centrata in Cinabru(Yang).

Mercurul continut in cinabru (Adevartul Yin in interiorul Adevaratului Yang) este extras si amestecat cu sulf (Yang). Acest proces, de obicei realizat de 9 ori, conduce in final la elixir care intrupeaza calitatile luminoase ale Yang-ului Pur. Acest Yang nu este opusul complementar al lui Yin, ci reprezinta Unitatea inainte de separarea sa in cele doua principiii complementare.
In vremuri indepartate, conform unor tratate ca si “Cartea celor 9 elixiruri” (Huangdi jiuding shendan jing) si altele, Weidan neceista realizarea de ritualuri la fiecare etapa a practicii – de la transmisia texteleor sacre pana la ingerarea elixirului. Detalii importante despre stadiile timpurii ale alchimiei taoiste se gasesc si in anumite parti din Baopu zi neipan scrisa de Ge Hong in jurul anului 320 e.n. Descrierile sale din pacate de multe ori sunt neclare si greu de comparat cu alte texte existente.
In timpu dinastiei Tang(secolul VII – IX e.n) traditia Weidan a atins apogeul cu Chen Shaowei (inceputul secolului VIII), a carui lucrare descrie prepararea elixirului obtinut din cinabrul rafinat. Printre alte texte reprezenative din perioada sa sunt mai multe colectii de retete, dintre care un mai importanta a fost compilata de Sun Simo. Prima jumatate e dinastiei Tang este de asemeni marcata de contactul dintre lumea chineza si cea araba.

 

[box] Cultiva-ti in liniste si calm Vacuitatea Non-fiintei. Mergand inapoi la principiile fundamentale ascunde-ti lumina, si ilumineaza-ti corpul in interior.

Cantong qi
(Sigiliul Unitatii in Trinitate)[/box]

Aceste schimburi reciproce probabil ca stau la originea cuvantului european medieval alchymia, a carui etimologie vine din chinezescul kiem-yak(aproximarea pronuntiei jinye sau Licoarea de Aur)cu adaugarea prefixului arabesc al-.
Desi perioada Tang a fost denumita “epoca de aur” in Weidan, ea a marcat de asemeni tranzitia catre Neidan. Printre primii se numara si Shangqing(Cea mai Inalta Claritate) – traditie din taoism. Aceasta scoala atribuie o importanta marita meditatiei, dar de asemeni include dobandirea elixirului printre practicile sale.
Trecerea de la Weidan la Neidan uneori se presupune ca a fost facuta datorita multiplicarii cazurilor de intoxicare in efortul de creare al elixirului si influentei budiste.
meditazionetaoistaIn Neidan persoana practicantului joaca rolul care in Weidan este purtat de substantele si mineralele alchimistului. Acest lucru, de interiorizare a proceselor alchimice, este posibil datorita analogiei dintre Microcosmos si Macrocosmos. Textul care joaca rolul principal in trecerea de la Weidan la Neidan este Cantong qi (Sigiliul Unitatii in Trinitate), traditional datat in secolul 2 e.n.
In timpul dinastiilor Song si Yuan (sec X – XIV) istoria Neidan se identifica cu transmisiile a doua linii Nanzong (ramura Sudica) si Beizong(ramura Nordica). Premergatorul traditiei Nanzong a fost Zhang Boduan (sec XI) iar premergatorul liniei Beizong a fost Wang Chongyang(1112 – 1170). Fundatia teoretica pentru linia Sudica a fost furnizat de Wuzhen pian(Trezirea la Realitate) o lucrare in versuri de Zhang Boduan. Ambele linii au pus accentul pe cultivarea Xing si Ming, care constituie doua notiuni centrale ale Alchimiei Interne.

Xing se refera la Natura originara a fiintei, in esenta sa trezita insa tinuta in obscuritate de activitatea mentala in starea conditionata.

Ming semnifica “impregnarea” care fiecare fiinta individuala o primeste dupa ce a fost creata si care paote sau nu poate fi actualizat in timpul vietii prin interactiunea cu lumea prin intermediul corpului si al celor simturilor.

http://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2014/10/xsz_istoric.pnghttp://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2014/10/xsz_istoric-150x150.pngadminEvenimenteTaoismIn traditia alchimiei externe Weidan, dintr-o multitudine de metode doua ies in evidenta. Prima este bazata pe mercur si plumb, care simbolizeaza principiile Yin si Yang. Aceste doua substante sunt rafinate si combinate intr-un compus ale carui proprietati sunt comparate cu starea de Unitate Originara. A doua metoda este centrata in Cinabru(Yang). Mercurul...Spirit and body in balance