Spanacul, cunoscut popular ca “spenog” (spenot) sau “matura intestinului” reprezinta cel mai bun mijloc natural pentru curatarea tubului digestiv.

Aceasta erbacee contine multe saruri minerale si este un aliment foarte bogat in fier, sodiu, potasiu, calciu, fosfor, magneziu si sulf, vitaminele A, B1, B2, B3, B5, B6, C, acid folic, B12 si clorofila. Cea mai importanta actiune terapeutica a spanacului este aceea de curatenie a cailor digestive pentru ca inlatura greata, durerile intestinale si constipatia. Cate 500 ml de suc de spanac pe zi pot vindeca constipatiile cronice.

Alaturi de salata verde, urzici sau andive, spanacul este un aliment-remediu deosebit de eficient pentru anemii, convalescenta, rahitism, astenie fizica si nervoasa. De aceea se recomanda consumarea lui in special la inceputul primaverii, atunci cand organismul este mai slabit.

Un pahar de suc de spanac baut pe stomacul gol in fiecare dimineata, timp de cateva zile, ajuta la inlaturarea depresiilor fizice si nervoase.

Spanacul contine flavonoide care lupta impotriva cancerului. Acesti compusi neutralizeaza radicalii liberi din corp si astfel ne ajuta sa prevenim aceasta boala nemiloasa.

Un alt beneficiu pe care il avem de la spanac este imbunatatirea sanatatii cardiovasculare. Antioxidantii care se regasesc in spanac previn oxidarea colesterolului. Colesterolul oxidat este un pericol pentru inima si artere. Magneziu din spanac ajuta la mentinerea unei bune presiuni arteriale.

Persoanele care consuma spanac au mai putine sanse de a dezvolta cancer ovarian si de prostata si asta datorita unui antioxidant puternic care previne formarea celulelor canceroase. Acest antioxidant este prezent si in mere, citrice, struguri, vin rosu, broccoli si coacaze.

Spanacul este o sursa buna de vitamina K, vitamina ce ajuta la retinerea calciului in oase. Tot pentru mineralizarea oaselor ajuta si zincul si magneziu prezent in spanac.

Acidul folic prezent in spanac ajuta la dezvoltarea sistemului nervos al fatului in timpul sarcinii. Spanacul ofera si vitamina A, vitamina ce este la fel de importanta, asa ca trebuie consumata zilnic de mama, atat in sarcina cat si in timpul alaptarii.

Daca inca mai aveti nevoie de motive pentru a manca spanac zilnic, va mai prezentam unul: spanacul previne imbatranarirea, imbunatatind functionalitatea creierului. Cateva componente ale spanacului (potasiu, acidul folic si unii antioxidanti) ofera o protectie a sanatatii neurologice si previne aparitia sindromului Alzheimer.

Cum se consuma

Sucul de spanac se obtine trecand spanacul prin storcatorul de fructe sau masina de tocat carne. Se alege zeama, iar terciul ramas poate fi utilizat la mancare.

Sucul se poate combina in parti egale cu sucul de morcovi sau de telina.

Pentru tratarea anemiei, a rahitismului, dar si pentru fortificarea organismului este indicat consumul spanacului in salate.

Intrucat contine oxalati si calciu, consumul de spanac nu este recomandat persoanelor care sufera de hepatita, reumatism, guta, pietre la rinichi sau vezica si inflamatii gastrice sau intestinale.

http://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/09/Spinach-002-1024x768.jpghttp://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/09/Spinach-002-150x150.jpgdanielaSanatatebeneficiile spanacului,spanac,spanaculSpanacul, cunoscut popular ca “spenog” (spenot) sau “matura intestinului” reprezinta cel mai bun mijloc natural pentru curatarea tubului digestiv. Aceasta erbacee contine multe saruri minerale si este un aliment foarte bogat in fier, sodiu, potasiu, calciu, fosfor, magneziu si sulf, vitaminele A, B1, B2, B3, B5, B6, C, acid folic,...Spirit and body in balance