Cu ajutorul câtorva bucate alese, în sezonul rece scapi de grija virusurilor şi a răcelilor. Te ajutăm să descoperi în coşul toamnei ingredientele necesare, cu un pic de grijă şi un meniu bine ales, să-ţi dezvolţi o imunitate de fier.

Pătrunjelul. Cea mai bogată sursă de vitamina C, pătrunjelul, pe lângă aroma sa elegantă, oferă și una dintre cele mai naturale şi eficiente protecţii în faţa răcelilor. Pe lângă suportul pentru imunitate, conţinutul său bogat în vitaminele A, C, K, minerale, calciu sau fier recomandă patrunjelul penru tratarea problemelor digestive, ale rinichilor, ficatului sau splinei, cât şi pentru prevenirea infecţiilor şi detoxifierea sângelui.

Pentru aspect, gust sau beneficiile pe care le aduce, pătrunjelul poate fi folosit proaspăt sau uscat, în prepararea mâncării sau consumat separat în diverse salate. Strugurii. Aceste fructe sunt foarte bogate în apă, conţin proteine, calciu,precum şi vitaminele A şi C. Datorită acestor proprietăţi, strugurii sunt recomandaţi celor care au nevoie de o mai bună hidratare, dar şi de un aport de vitamine. Având şi proprietăţi depurative, strugurii sunt benefici şi în cazul bolilor cauzate de acumularea în organism a multor produşi toxici.

Dovleacul. Este foarte bogat în vitamina C. După alune, este cel care conţine cele mai multe proteine şi reprezintă o sursă foarte bună de zinc şi Omega 3 care pot să reducă riscul bolilor de inimă. Dovleacul se poate folosi aproape la orice reţetă, în special la salate sau ca garnitură, dând mâncării un gust delicat.

Clementinele. O altă sursă importantă de vitamina C, clementinele sunt cele mai nutritive citrice. Sunt un sprijin important pentru imunitate și, mulţumită gustului dulceag, ideale pentru a-i proteja pe cei mici de răceli. Clementinele au foarte puţini sâmburi, putând fi consumate ca desert, dar şi în diferite reţete. Pentru o salată uşoară şi răcoroasă, peste clementine se poate turna puţin iaurt.

Perele. Sunt bogate în fibre, majoritatea solubile, care ajută la scăderea nivelului colesterolului din sânge şi îmbunătăţesc controlul glicemiei. Şi se pot folosi în numeroase reţete, dând un gust special mâncărurilor.

Varza de Bruxelles

Este recunoscuta pentru potentialul anticancerigen pe care il are datorita fitonutrientilor continuti. In afara protectiei impotriva multor tipuri de cancer, aceste legume au efecte pozitive asupra sistemului imunitar, mentin pielea sanatoasa, amelioreaza simptomele artritei reumatoide si contribuie la buna functionare a tubului digestiv, in special a colonului.

Principalii nutrienti: vitamina K, vitamina C, vitamina A, triptofan, acizi grasi omega 3, fosfor, fier, magneziu, calciu, fibre, vitamina E.

Păstârnacul. Are o aromă dulceagă şi delicată. Este o sursă foarte bună de fibre, vitamina C, calciu şi fier. În mod tradiţional, păstârnacul se fierbe în supe şi ciorbe, dându-le un gust foarte aromat. Dar poate să fie folosit şi ca garnitură, fiert, copt sau la grătar.

http://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/09/Shukaku_no_aki_autumn_fruit_vegetables-1024x768.jpghttp://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/09/Shukaku_no_aki_autumn_fruit_vegetables-150x150.jpgdanielaSanatatedovleacul,imunitate,patrunjel,varza de bruxxellesCu ajutorul câtorva bucate alese, în sezonul rece scapi de grija virusurilor şi a răcelilor. Te ajutăm să descoperi în coşul toamnei ingredientele necesare, cu un pic de grijă şi un meniu bine ales, să-ţi dezvolţi o imunitate de fier. Pătrunjelul. Cea mai bogată sursă de vitamina C, pătrunjelul, pe...Spirit and body in balance