Nu este o noutate faptul ca ceea ce mancam are efect asupra noastra, atat fizic cat si mental. Unele studii recente au aratat ca dieta mediteraneana poate  preveni depresia. Cercetatorii cred ca, avand in vedere ca in zona mediteraneana sunt mai putine cazuri de depresie decat in alte zone ale lumii, dieta, bogata in fructe, legume, peste, nuci, cereale si ulei de masline, ajuta la mentinerea unei stari de spirit sanatoase.

Desi depresia nu depinde de un singur factor, o dieta potrivita este primul pas si cel mai eficient in a o preveni, dar si in tratarea cazurilor usoare de depresie. De multe ori, lipsa vitaminelor, mineralelor si acizilor grasi poate cauza sau poate contribui la aparitia depresiei. Cercetatorii spanioli de la universitatile din Las Palmas si Navarra
au studiat un grup de 10.084 oameni de-a lungul a 4 ani si au descoperit ca persoanele care au urmat o dieta mediteraneana au fost cu 30 % mai putin predispusi catre depresie.

Un studiu similar a fost efectuat si in Marea Britanie si rezultatele au fost aceleasi. “Este foarte posibil ca o combinatie a acizilor grasi omega 3 cu grasimi nesaturate si antioxidantii ce provin de la ulei de masline si nuci, dar si a grupului de vitamina B care provine din dieta mediteraneana sa aiba un efect protector impotriva depresiei”, spun coordonatorii studiului ce a avut loc in Spania.

Alimentele bogate in Seleniu

Studiile au aratat de asemenea ca exista o legatura puternica intre aparita depresiei si nivelului scazut de selenium din corp. Cerealele, carnea, ouale si nucile sunt cele mai importante surse de selenium. Cantitatea zilnica recomandata de selenium este de 0.06 mg pentru femei si 0.07 mg pentru barbati.

Peste

Acizii grasi ce pot fi gasiti in peste sunt esentiali pentru sanatatea inimii, a creierului, dar si pentru sanatatea mintala. Omega 3 si Omega 6 sunt nutriti ce nu pot fi produsi de organism si unicul mod de a obtine o cantitate adecvata este o dieta bogata in peste gras precum ton, macrou, dar si seminte de dovleac.

Legumele verzi

 Unele studii au aratat ca exista o stransa legatura intre un nivel scazut al grupului de vitamina B si unele “probleme metalice”. Acidul folic, una dintre vitaminele grupului B, este esential in prevenirea depresiei, cercetatorii dovedind ca un nivel scazut al acestuia poate reduce chiar si eficienta medicamentelor antidepresive. Alimentele bogate in acid folic sunt legumele verzi si fasolea.

 

Ce trebuie sa evitati?

 Alcoolul

Bauturile alcoolice pot amplifica starile emotionale si poate agrava depresia.

 Cafeaua

Cafeaua si ceaiul negru iti da energie pe moment, dar dupa ce efectul dispare nivelul energiei scade instantaneu. Daca beti cantitati mari de cafea va veti simti anxiosi si irascibili, ceea ce poate accentua simptomele depresiei.

 Dulciurile

Lucruri asemanatoare se intampla si cu dulciurile. Alimentele bogate in zahar ofera o stare de bine, dar numai pentru o scurta perioada. Pe de alta parte, efectele negative asupra sanatatii noastre nu pot fi de neglijat.

 

http://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/04/anxiety_panoramic.pnghttp://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/04/anxiety_panoramic-150x150.pngadminSanatateNu este o noutate faptul ca ceea ce mancam are efect asupra noastra, atat fizic cat si mental. Unele studii recente au aratat ca dieta mediteraneana poate  preveni depresia. Cercetatorii cred ca, avand in vedere ca in zona mediteraneana sunt mai putine cazuri de depresie decat in alte zone...Spirit and body in balance