Durerile de spate sunt cauzate de o multitudine de factori. Unul dintre cele mai usoare moduri de a ameliora durerile de spate este sa va schimbati stilul de viata si obiceiurile. Iata 6 recomandari remarcabile prin simplitatea lor:

 1. Foloseste-ti corpul intr-un mod simetric

 Pentru ca cei mai multi dintre noi suntem inclinati fie spre dreapta, fie spre stanga, avem si obiceiul de a folosi o parte a corpului mai mult decat cealalta. Aceasta duce la intarirea unor muschi si slabirea altora.

Pentru a crea un echilibru in corp – si un sprijin mai bun pentru coloana vertebrala si spate – incepeti sa folositi ambele parti. Daca de obicei va luati copilul in brate cu mana stanga, incercati sa il ridicati cu mana dreapta. Incercati sa folositi ambii genunchi cand il tineti in brate si nu il carati prea mult doar pe o singura parte.

Dac duceti o poseta, o geanta sau o sacosa pe o singura parte de fiecare data, va cauzeaza o usoara inclinare si balansare pentru a compensa, incordandu-va coloana vertebrala. De asemenea, forteaza muschii de pe partea cu care carati  sa lucreze mai mult fata de cei de pe cealalta parte. Daca sunteti nevoiti sa carati poseta sau geanta in mod regulat, atunci incercati sa schimbati umerii sau mainile frecvent, pentru a crea un echilibru si pentru ca muschii sa lucreze in mod egal.

Multi dintre noi suntem tentati sa ne aplecam in fata pentru diverse activitati: citit, scris, condus, lucrat la calculator, mers, ciclism, gradinarit etc. Toate aceste activitati presupun aplecarea in fata, prea putine presupun lasarea pe spate. Acestea slabesc muschii spatelui, ai umerilor si ai gatului.

 2. Corecteaza-ti postura de lucru

 Cei mai multi dintre noi lucreaza intr-un birou in fata calculatorului. Este foarte important sa ne imbunatatim spatiul de lucru in asa fel sa incurajeze o postura buna. Daca ecranul calculatorului este pozitionat prea jos, esti tentat sa te apleci spre el, ceea ce afecteaza gatul si capul. Trebuie ca ecranul sa fie adus la nivelul ochilor. In ceea ce priveste mouse-ul calculatorului, acesta de obicei este prea departe si trebuie sa te intinzi de fiecare data pentru a ajunge la el. Adu mouse-ul si tastatura intr-un loc unde poti sa le folosesti confortabil sau muta-ti scaunul mai aproape.

Ai grija sa ai un scaun ergonomic bun, unul care iti sprijine spatele,, coatele si care sa se potriveasca cu greutatea ta si cu structura corpului.

Ecranul si tastatura trebuie sa fie in fata ta, ca sa nu fie nevoie sa te rasucesti spre ele. Cand tastezi, degetele tale trebuie sa se odihneasca cu usurinta pe tastatura, cu coatele in unghiuri de 90 de grade.

Nu uita ca macar o data pe ora sa te ridici, sa faci cativa pasi si sa iti intinzi corpul. Bea un pahar de apa, fa o plimbare afara sau viziteaza-ti un coleg – orice ca sa iti pui corpul in miscare.

 3. Foloseste handsfree la telefon

Daca nu o faci deja, foloseste castile sau handsfree-ul pentru a vorbi la telefon. Daca eviti sa iti tii telefonul constant intre umar si ureche, eviti si sa pui presine asupra spatelui tau. O alternativa la fel de buna e sa iti pui telefonul pe speaker.

 4. Aranjeaza-ti scaunul masinii

Multe dintre principiile aplicabile pentru postura la serviciu se aplica si in cazul condusului. Trebuie sa va asgurati ca spatele este bine sustinut de scaun. Scaunul trebuie sa fie reglabil, pentru a-l ajuta la inaltimea si greutatea dumneavoastra. Trebuie sa va asigurati ca nu trebuie sa va intindeti prea tare sa ajungeti la volan sau la pedale. Mainile trebuie sa odihneasca confortabil pe volan, fara a fi nevoie sa va impingeti umerii inainte. La calatorii lungi, opriti din cand in cand pentru mici plimbari.

 5. Pentru femei: limitati utilizarea tocurilor foarte inalte

 Tocurile inalte vor face orice durere de spate mult mai rea. Ele slabesc muschii gambelor, schimba centrul de gravitatie, va forteaza sa va arcuiti spatele atunci cand mergeti, apasa pe nervi si multe altele. Daca trebuie sa purtati tocuri, incercati sa nu depaseasca 5 cm si limitati orele de purtare. Durerea este un mesaj. Daca va doare spatele sau picioarele cand purtati tocuri atunci e un mesaj pe care nu ar trebui sa il ignorati.

Toate acestea sunt recomandari generale pentru a elimina obiceiurile deficitare ce contribuie la aparitia durerilor de spate sau fac ca problemele de spate deja existente sa se inrautateasca.

Cum ajuta practica Xing Shen Zhuang pe cei care au dureri de spate sau pe cei care doresc sa le previna

Coloana omului este alcatuita din 33 vertebre, intre care se afla discuri intervertebrale ce atenueaza forta impactelor (absorb socurile). Ca sa poti sta drept, sa te apleci si sa faci alte miscari ce implica spatele, se pun in functiune 641 muschi ai spatelui si milioane de fibre nervoase. Vertebrele protejeaza maduva spinarii si sunt impartite in principal in trei segmente: cervical, toracic si lombar.

Xing Shen Zhuang presupune o secventa de exercitii psihosomatice ce vizeaza coloana vertebrala de sus pana jos, cheia sa constand intr-o secventa foarte clar definita: fiecare tehnica in parte trebuie executata la momentul potrivit in cadrul „formei”, un timp adecvat si cu o atentie constanta asupra muschilor, tendoanelor, vertebrelor si ligamentelor implicate in executie.

Practicantul descopera rand pe rand o serie de puncte importante de-a lungul coloanei vertebrale care, prin natura contractiilor si intinderilor din cadrul secventei, se deschid gradat in mod spontan si permit circulatia mai buna a energiilor.

http://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/02/coloanasolutii_panoramic.jpghttp://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/02/coloanasolutii_panoramic-150x150.jpgadminSanatatecoloana,dureri spate,hernia de disc,hernie discDurerile de spate sunt cauzate de o multitudine de factori. Unul dintre cele mai usoare moduri de a ameliora durerile de spate este sa va schimbati stilul de viata si obiceiurile. Iata 6 recomandari remarcabile prin simplitatea lor:  1. Foloseste-ti corpul intr-un mod simetric  Pentru ca cei mai multi dintre noi...Spirit and body in balance