Cele 3 cauze ascunse ale unei dureri de spate

7 greseli legate de persistenta unei dureri de spate – partea I

Toate durerile de spate sunt cauzate de unul dintre acesti factori (sau mai multi):

 I.            Excesul (prea mult)

II.           Deficitul (prea putin)

III.         Stagnarea (prea incet)

 

Acesti termeni graviteaza in jurul ideii ca daca iti doresti o viata fara dureri, trebuie sa mentii un echilibru in corp, in minte si in dieta.

 I. Excesul

 Cand vorbim despre exces, vorbim despre ceva prea mult dintr-un anumit lucru. Daca bei prea multa cafea sau bauturi cofeinizate, vei avea prea multa cofeina in corp. De vreme ce cofeina este un diuretic ce te va face sa urinezi mult, vei avea prea putina apa ramasa in corp. Discurile coloanei vertebrale au nevoie de apa pentru a functiona intr-un mod optim. Prea putina apa si ele vor degenera, se vor umfla, facandu-te vulnerabile la durere si la presiunea asupra nervilor.

Daca mananci prea mult din grasimile „rele” – prajeli, chipsuri, fast food – vei acumula prea multa grasime in corp, si vei pune o presiune mai mare asupra spatelui tau. In plus, de vreme ce corpul necesita un echilibru delicat al diferitelor tipuri de grasimi pentru a evita inflamarea, prea multe dintre aceste grasimi „rele” vor inclina balanta in favoarea durerii.

Putem face excese in orice domeniu al vietii noastre. Am dat ca exemplu dieta, dar mai exista si exercitiile fizice. Prea mult alergat, prea mult ciclism sau prea mult din alte sporturi poate duce la o flexibilitate inegala a muschilor, daca nu se fac exercitii usoare inainte. Prea mult stat pe scaun poate duce la o scurtare a muschilor in spatele picioarelor, ceea ce determina dureri de spate.

Putem extinde acest concept spre mentalul nostru. Prea mult stres poate slabi imunitatea corpului. Prea multa anxietate poate duce la dureri de cap, colon iritabil – si chiar atacuri de panica. Prea multa auto-critica poate duce la depresie si slabirea increderii in sine, ceea ce scade circulatia sangelui.

Toate aceste excese provoaca dezechilibre in corp si minte, ducand la dureri de spate, ca sa nu mai vorbim de aparitia altor afectiuni/dureri.

 II. Deficitul

 Cand vorbim despre deficit ne referim la ceva prea putin dintr-un anumit lucru. Daca bei prea putina apa, risti sa te dezhidratezi si sa acumulezi toxine in corp, ceea ce duce la constipatie si dureri de spate. Daca mananci prea putine fructe si legume, organismul tau nu va primi suficiente vitamine si minerale pentru a se mentine sanatos, pentru a lupta impotriva stresului si pentru a micsora riscul de a experimenta dureri de spate.

Daca e sa ne referim la forma fizica, un deficit ar fi prea putina miscare fizica. In ziua de azi, obezitatea este o problema la nivel mondial. In afara acestei afectiuni, prea putin sport duce la aparitia diferitelor dureri, ca sa nu mai vorbim de boli cardiovasculare si diabet.

In ceea ce priveste viata emotionala, vedem cum prea putina liniste este o problema pentru noi. Suntem atacati din toate partile de diverse stimulari: televiziune, telefoane, zgomotul traficului, voci galagioase, radio, mesaje text, e-mail-uri etc. Rareori ne acordam putin timp pentru noi, sa mergem intr-un loc linistit si sa reflectam. Aceste stimulari constante ne creeaza anxietate si devine dificil sa ne relaxam, cauzand oxigenarea insuficienta a muschilor si circulatie proasta a sangelui.

 III. Stagnarea

Stagnarea  poate fi cauzata de prea mult au prea putin din ceva la un moment dat – sau chiar de amandoua.

Intr-un organism sanatos, sangele circula fluent prin vene si artere, alimentand organele si tesuturile cu oxigen si nutritienti. Daca aceasta circulatie a sangelui este cumva restrictionata, sa zicem intr-un punct de la nivelul muschilor spatelui, atunci incetineste functionarea sistemului.

Exista multe cauze ale stagnarii. Prea multa anxietate, tensiune si frica aduce restrictionari asupra vaselor de sange, rezultatul fiind extremitatile reci (maini si picioare). prea mult stat jos, fie la birou, in masina sau in avion, restrictioneaza circulatia sangelui in picioare. prea multe grasimi „rele” incluse in dieta de zi cu zi, poate scadea circulatia sangelui. Prea multa incordare a unui muschi poate provoca spasme musculare. Prea putina activitate fizica, prea putin eliberare a stresului, prea putina apa duce la scaderea energiei corpului si circulatie proasta. O circulatie proasta a sangelui duce la afectiuni ale muschilor, acumulari de toxine in corp si dureri de spate.

Este usor de inteles cum aceste puncte – prea mult, prea putin sau prea incet – interactioneaza si se hranesc unele pe altele. Este un ciclu periculos al durerii.

http://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/02/durerispate_panormaic2.jpghttp://xingshenzhuang.ro/wp-content/uploads/2012/02/durerispate_panormaic2-150x150.jpgadminSanatateCele 3 cauze ascunse ale unei dureri de spate 7 greseli legate de persistenta unei dureri de spate - partea I Toate durerile de spate sunt cauzate de unul dintre acesti factori (sau mai multi):  I.            Excesul (prea mult) II.           Deficitul (prea putin) III.        ...Spirit and body in balance